Vi er jyder og kan ikke lide at prale af os selv - derfor lader vi andre gøre det for os
Succeshistorier / SEMLER
For SEMLER var det en nødvendighed at udvide deres hjemmeside med en webshop, hvor de kunne servicere kunderne døgnet rundt, og når kunderne har tid. Siden de udvidede forretningen med en webshop i 2017 er der kommet fem til, så de i dag har 6 webshops, der understøtter deres hjemmesider, hvor de sælger biltilbehør, lifestyle osv. indenfor bilmærker som Audi, Volkswagen, Skoda, Seat, Ducati og som senest skud på stammen også Porsche.
Missionen for SEMLER Gruppen var i 2017 meget klar:
”Vi ønsker at være den mest digitale, effektive og kundevenlige leverandør af mobilitetsydelser,” fortæller Troels Henriksen Therkildsen, e-Commerce Manager for SEMLER og fortsætter: "Og vores webshop er et vigtigt strategisk ben i denne mission. Fremtiden byder på mange digitale transaktioner, og webshoppen er et rigtig godt sted at teste tingene af og øve sig.”
Da de hos SEMLER i 2017 besluttede sig for, at deres eksisterende webshop, (som på daværende tidspunkt udelukkende solgte lifestyle produkter) skulle til at sælge biltilbehør til slutforbrugeren, var de enige om, at webshoppen skulle være et sted, hvor kunden i høj grad kunne betjene sig selv i et brandet miljø, hvor kvalitet er i højsædet, og hvor udbuddet er stort. De havde allerede et godt samarbejde med nogle dygtige forhandlere, men kravet om at være der for kunderne døgnet rundt var helt afgørende:
”Vi skal kunne servicere vores kunder, når de har tid, men samtidig efterfølgende skabe trafik ned til de vores lokale forhandlere og servicepartnere. Derfor fik vi i 2017 implementeret en ”pick-up in store” løsning i vores webshop, som har været en succes fra dag et,” fortæller Troels Henriksen Therkildsen.
Hele tiden forsøger de hos SEMLER at være et skridt foran og tilbyde kunderne løsninger, der gavner webshoppen. Således har deres seneste investering, en fælgkonfigurator været en rigtig god investering. De kan se, at slutforbrugerne og deres forhandlere og servicepartnere har taget rigtig godt imod dette værktøj, der kan vise, hvordan fælge vil se ud på en given bil.
”Vores forhandlere bruger den også flittigt, når der skal sælges fælge til vores kunder. Man kan som forbruger nemt navigere rundt i vores flotte fælge og visuelt danne sig et overblik over, hvordan fælgene vil se ud på ens Volkswagen model,” fortæller Troels Henriksen Therkildsen.
Der var en jungle af udbydere, da SEMLER skulle vælge hvem, der skulle hoste deres webshop, men de var helt enige om, at det vigtige var en stabil løsning, hvor der var dansk kundesupport og den økonomiske udgift løbende matchede forretningens niveau. Derfor faldt valget på DanDomain, som de hele vejen igennem har været rigtig tilfredse med.
”Den danske kundesupport giver en enorm tryghed, fordi vi altid kan få hjælp, der er til at forstå, og som vi kan handle på med det samme. Specielt op til mærkedage såsom Black Friday er det vigtigt at have denne tryghed, så vi kan efterkomme, det, vores kunder efterspørger – hele tiden,” siger Troels Henriksen Therkildsen.
DanDomain har været behjælpelige med at anbefale en partner, hvilket har givet SEMLER et skub i den rigtige retning:
”Vi benytter OnlinePlus som tredjepartsudvikler på vores DanDomain shops, hvilket giver os den fremdrift vi ønsker på shoppen og dennes udvikling. Vores valg af DanDomain gør, at vi forholdsvist hurtigt kan komme i luften med nye webshops, mens OnlinePlus hjælper os med de mere komplekse udviklingsprojekter.”
- Troels Henriksen Therkildsen, e-Commerce Manager
2400
100
16
Løsningen med at hoste webshopsene hos DanDomain giver mulighed for at linke på kryds og tværs mellem brandpages og shops, hvor det er relevant. Og selvom forretningen allerede kører derudaf, er ambitionsniveauet fortsat højt hos SEMLER:
”Vi har store ambitioner med vores webshops og arbejder konstant på at synligere de forskellige shops (Volkswagen, Audi, SKODA, SEAT, Ducati og Porsche) overfor slutforbrugeren. Derudover vil vi jo gerne have kunderne ud til forhandlerne, og rigtig mange foretrækker selv at hente deres varer med vores "pick-up in store" løsning. Det er nemt for de fleste at hente deres varer hos en servicepartner på vej til eller fra job – og ja, så sparer de jo også fragten,” som Troels Henriksen Therkildsen siger.
Hvis andre skulle overveje at åbne en webshop ved siden af deres fysiske butik, giver Troels Henriksen Therkildsen gerne anbefalingen videre: ”Det er en supernem rejse at komme i gang med.”
Tilmeld dig, og få nyheder, viden og gode tilbud om det, der interesserer dig, direkte i din indbakke
Danmarks førende domæneregistrator og mest stabile hosting med over 70.000 kunder. Både private og erhverv. Danmarks mest populære webshop platform.
© DanDomain A/S
Højvangen 4, 8660 Skanderborg - CVR. 29412006
Persondata- og Cookiepolitik