Find inspiration til din webshop

Vi er jyder og kan ikke lide at prale af os selv - derfor lader vi andre gøre det for os

Succeshistorier / SEMLER

SEMLER
EN KLAR MISSION

Webshop er et vigtigt strategisk ben

 Missionen for SEMLER Gruppen var i 2017 meget klar:

”Vi ønsker at være den mest digitale, effektive og kundevenlige leverandør af mobilitetsydelser,” fortæller Troels Henriksen Therkildsen, e-Commerce Manager for SEMLER og fortsætter: "Og vores webshop er et vigtigt strategisk ben i denne mission. Fremtiden byder på mange digitale transaktioner, og webshoppen er et rigtig godt sted at teste tingene af og øve sig.”

 

arrow2
Klik og læs hele historien

Fra lifestyle produkter til biltilbehør

Da de hos SEMLER i 2017 besluttede sig for, at deres eksisterende webshop, (som på daværende tidspunkt udelukkende solgte lifestyle produkter) skulle til at sælge biltilbehør til slutforbrugeren, var de enige om, at webshoppen skulle være et sted, hvor kunden i høj grad kunne betjene sig selv i et brandet miljø, hvor kvalitet er i højsædet, og hvor udbuddet er stort. De havde allerede et godt samarbejde med nogle dygtige forhandlere, men kravet om at være der for kunderne døgnet rundt var helt afgørende:

”Vi skal kunne servicere vores kunder, når de har tid, men samtidig efterfølgende skabe trafik ned til de vores lokale forhandlere og servicepartnere. Derfor fik vi i 2017 implementeret en ”pick-up in store” løsning i vores webshop, som har været en succes fra dag et,” fortæller Troels Henriksen Therkildsen.

Produktporteføljen vokser i takt med efterspørgslen

Hele tiden forsøger de hos SEMLER at være et skridt foran og tilbyde kunderne løsninger, der gavner webshoppen. Således har deres seneste investering, en fælgkonfigurator været en rigtig god investering. De kan se, at slutforbrugerne og deres forhandlere og servicepartnere har taget rigtig godt imod dette værktøj, der kan vise, hvordan fælge vil se ud på en given bil.

”Vores forhandlere bruger den også flittigt, når der skal sælges fælge til vores kunder. Man kan som forbruger nemt navigere rundt i vores flotte fælge og visuelt danne sig et overblik over, hvordan fælgene vil se ud på ens Volkswagen model,” fortæller Troels Henriksen Therkildsen.

Vigtigt med en stabil og økonomisk fornuftig hosting-løsning

Der var en jungle af udbydere, da SEMLER skulle vælge hvem, der skulle hoste deres webshop, men de var helt enige om, at det vigtige var en stabil løsning, hvor der var dansk kundesupport og den økonomiske udgift løbende matchede forretningens niveau. Derfor faldt valget på DanDomain, som de hele vejen igennem har været rigtig tilfredse med.

”Den danske kundesupport giver en enorm tryghed, fordi vi altid kan få hjælp, der er til at forstå, og som vi kan handle på med det samme. Specielt op til mærkedage såsom Black Friday er det vigtigt at have denne tryghed, så vi kan efterkomme, det, vores kunder efterspørger – hele tiden,” siger Troels Henriksen Therkildsen.

SEMLER
SEMLER
PARTNERSAMARBEJDE

DanDomain partner gav skub i den rigtige retning

DanDomain har været behjælpelige med at anbefale en partner, hvilket har givet SEMLER et skub i den rigtige retning:

”Vi benytter OnlinePlus som tredjepartsudvikler på vores DanDomain shops, hvilket giver os den fremdrift vi ønsker på shoppen og dennes udvikling. Vores valg af DanDomain gør, at vi forholdsvist hurtigt kan komme i luften med nye webshops, mens OnlinePlus hjælper os med de mere komplekse udviklingsprojekter.”

- Troels Henriksen Therkildsen, e-Commerce Manager

 

Synergieffekt og trafik på tværs af brands

Løsningen med at hoste webshopsene hos DanDomain giver mulighed for at linke på kryds og tværs mellem brandpages og shops, hvor det er relevant. Og selvom forretningen allerede kører derudaf, er ambitionsniveauet fortsat højt hos SEMLER:

”Vi har store ambitioner med vores webshops og arbejder konstant på at synligere de forskellige shops (Volkswagen, Audi, SKODA, SEAT, Ducati og Porsche) overfor slutforbrugeren. Derudover vil vi jo gerne have kunderne ud til forhandlerne, og rigtig mange foretrækker selv at hente deres varer med vores "pick-up in store" løsning. Det er nemt for de fleste at hente deres varer hos en servicepartner på vej til eller fra job – og ja, så sparer de jo også fragten,” som Troels Henriksen Therkildsen siger.

Hvis andre skulle overveje at åbne en webshop ved siden af deres fysiske butik, giver Troels Henriksen Therkildsen gerne anbefalingen videre: ”Det er en supernem rejse at komme i gang med.”

Klik og se deres webshop
arrow2 2

Drømmer du om at starte din egen webshop?

Gør drømmen til virkelighed hos Danmarks bedste og største platform til online købmænd. Hent din gratis demo nu.

Prøv webshop gratis i 30 dage