Find inspiration til din webshop

Vi er jyder og kan ikke lide at prale af os selv - derfor lader vi andre gøre det for os

Succeshistorier / Smykkebixen og Kendskab

Logo-med-tang-til-shop-forsiden-600x150

Smykkebixen ville gerne have flere kunder 

Smykkebixen var i 2019 nået til et sted i sin udvikling, hvor ejer Gitte Jørgensen gerne ville have flere kunder. For at nå dertil allierede hun sig med rådgivere, men samtidig krævede det en indsats fra hendes side om at gå med i aktiviteterne, og sætte sig i en udførende rolle med villighed til at lære nyt om, hvordan man laver digital markedsføring. Heldigvis har Gitte en “kan selv–vil selv” tilgang og er lydhør overfor rådgivning, og det har løftet Smykkebixen til nye højder. 

“Det koster penge at tjene penge, også til markedsføring, men du skal ikke være bange for at give dem ud. Det hæver omsætningen meget, så jeg tænkte: Hvad kan jeg få for det jeg har? Det var bare vigtigt at komme i gang,” siger Gitte.

arrow2
Klik og læs hele historien

Løftestængerne var en kombi af marketing kanaler

Smykkebixens succes var en stigning i webshoppens månedlige omsætning på 160%, hvor bl.a bedre placeringer på Google, som gav mere trafik, og betalt markedsføring på forskellige marketingkanaler, var opskriften. Alt hvad der kunne måles på, var bedre: Flere brugere, hvoraf flere browser rundt på siden i længere tid og kigger på siderne i længere tid, og en større andel købere end nogensinde før.

 Ved hjælp af de mange muligheder for at skabe online synlighed, navigerede Gitte og fagfæller sig frem til de rigtige parametre, der kunne skabe en succesfuld online forretning.

 “Vi har lavet ændringer på virkelig mange ting. Det har været vigtigt at holde fokus, så vi ikke tabte noget undervejs. Det har også vist sig vigtigt at outsource for at få en ordentlig forretning, fordi vi kan i praksis ikke nå at skifte de kasketter så tit som det er nødvendigt. Samtidig er det vigtigt at have et shop system, som bare kører 24-7,” siger Gitte.

Samarbejde med fagfolk

Gitte kan se potentialet i digital markedsføring og har allieret sig med et bureau til at se, hvad der skal til. Det er det digitale marketingbureau, Kendskab ApS i Silkeborg, som skaber online synlighed, og som har gået vejen sammen med Smykkebixen igennem dét år, hvor omsætningen er steget markant og placeringerne på Google er øget.

Det har bl.a. handlet om at:

  • tegne den digitale strategi
  • lægge budget og sætte mål
  • samt eksekvere planerne på kanalerne
  • fejle hurtigt, lære og justere for at få succes endnu hurtigere
  • dedikeret indsats

Sammen har de et godt fundament med et samarbejde i parløb og samspil, og den gode og omfangsrige kommunikation har været grundlaget for succesen, idet Smykkebixen tager rådgivningen seriøst og prioriterer at lave forandringerne i butikken.

Smykkebixen_3
Smykkebixen_2

Hurtig indtjening på nye trends

Det er vigtigt som shopejer at tænke sit bureau ind i markedstrends, da de ikke kan opdage dem alle. Gitte er rigtig dygtig til at spotte nyt i markedet, som Kendskab skal eksekvere på. Et eksempel var barokperler, der skulle skydes i gang.

 Gitte reagerede hurtigt på det, og det resulterede i en stigning på organisk kanal fra 0-1000 kr. i den første uge. Fordi hun spottede et nyt produkt og trend og reagerede på det, fik det omsætningen til at stige proportionelt.

 Det er et parløb, der går begge veje. Samarbejdet imellem kunde og bureau er konsekvent dispositionerne med at lave de rigtige handlinger, der giver mest mening for at guide kunder ind i butikken. Gitte arbejder selv hårdt på udviklingen af siden, med at få nye billeder, nye kategorier, prisoptimeret, optimeret produkter i kategorier.

 

Drømmen om familiesamarbejde

Gitte Jørgensen ville gerne have sin mand hjem, så han kunne arbejde med i webshoppen, og så de sammen kunne føre den videre. Det var derfor ét af målene i de planer, som Gitte havde lagt for Smykkebixen. 

“Væksten er stor. Vi bruger også mange penge, men drømmen er klart gået i opfyldelse. Det begyndte allerede i februar, da min mand gik langt ned i tid. Vi kan rigtig godt lide at arbejde sammen. Vi har et harmonisk samarbejde, og vi elsker at det er herhjemme, det giver en nødvendig fleksibilitet. Det giver os mulighed for at hjælpe familiemedlemmer, der har brug for det, og frihed til at kunne være der for dem,” siger Gitte.

Smykkebixens opstart 2003

Af helbredmæssige årsager er Gitte ikke i stand til at arbejde "normalt", og derfor skabte hun i 2003 Smykkebixen.

Det voksede hurtigt og snart havde hun to fuldtidsansatte og én ansat på 20 timer.

Det voksede lige hurtigt nok, og hun begyndte at drosle ned. Så kom finanskrisen, og tempoet blev endnu lavere.

I dag er der meget mere at lave, men med outsourcing af opgaver går det alligevel rigtig godt.

Klik og se deres webshop
arrow2 2

Drømmer du om at starte din egen webshop?

Gør drømmen til virkelighed hos Danmarks bedste og største platform. Hent din gratis demo nu.

Prøv gratis demo